gårdagens ridtur.

Red ut igår. tanken var att det skulle bli skritt och lite klättring eftersom han vaccinerades i torsdags. Men han var verkligen överallt och ingenstans! Han började hota med att ställa sig på bakbenen, men ett litet ryt och en klapp i huvudet så var dom tankarna som bortblåsta... Så fick tänka om, red istället ner till sandvägen, en raksträcka med lite tyngre underlag. Travade bortåt, vände och travade halva tillbaka, sen var jag tvungen att stanna och hoppa av! För på backen låg nämligen Balders ena framboot! Upp igen och hästen var värre än innan. Så mycket övergångar och sen galopp upp för backen. Vände och travade tillbaka igen, och nu galopperade jag hela vägen tillbaka. Om man nu kan kalla det galopp.... Hans ben var som sprattlade fiskar! Så fort jag lättade efter i handen så vart det bocksprång deluxe. Så idag ska vi nog göra slut på det lilla aset! ;) lättare sagt än gjort faktiskt..

Men iaf! När vi kom tillbaka till stallet så hade han bara en boot på sig igen! alltså vafan... Nu var det den andra som lossnat. Så tänkte försöka leta den idag.

Har förresten börjat använda mig av appen Endomondo sport tracker. Är jättenöjd än så länge! Använder den både på promenader och när jag rider.

Nä, dags att ta en tur med farbror Didrik, sen är det Balders tur!

från gårdagen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0