skavsåååår!

Drog ut på långtur med hästen igår, var ute nästan 3timmar. Red till Stackbo och mötte upp systrarna Stödberg, så tog vi en skaplig tur innan jag red hemåt igen. Väl tillvaka i stallet hade jag så galet ont i låren. Jobbigt att rida barbacka! Dessutom hade nå smartass tagit på sig spetstrosor och helskodda ridbyxor, ingen bra kombo!

Stretchade Balder och så fick han stå i box medans jag la om Toppis hovböld. Efter det var klart friserade jag till B hovar och stubben där nackstycket på träns och grimma ligger.

Ut med B i hagen och in med Theo. Blev lite basics på ridbananbara, mest för att kah ska träna på eftergift då Theo krullar ihop sig annars. Gick väl helt okej.

Sen fick jag äntligen åka hem! Idag ska jag hoppa med Balder, blir bara att han får rulla på lite låga höjder och hitta rytmen och lugnet.
Uppdaterar mer ikväll, kanske även blir lite bilder.

peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0