dagen idag.

Som sagt så drog jag till stallet i förmiddags moster och kusin följde med så kusin fick rida lite. Longerade Balder så hon fick träna på att rida lätt. Tycker hon var duktig!
Efter typ 20 minuter på volt så fick hon trava över några bommar på backen, jag sprang såklart bredvid.

Jag satte upp, och kände direkt att det skulle bli en liten jobbig start innan jag fick B mellan hand och skänkel... Blev lite sur på honom tillslut och sa åt honom på skarpen, då skärpte han genast till sig och började arbeta med mig.

Hoppade fram på en studs med tre hinder, ca 40cm. Men B blir så slarvig och lyfter dåligt på fötterna, så vi höjde upp till 60-70, då blev det mycket bättre. Han hoppade med ryggen och var kvick i fötterna, en perfekt övning för honom! Det ska vi nog göra lite oftare.

Sen så kom vi till en kombination, en oxer, galoppsprång & räcke. Det blev lite långt npn gång men jag tycker han löste det superbra!

Tillsist var det vattenmattan som jag känner att han måste få hoppa på minst en gång under ett hoppass då han tycker den är läskig. Där låg det två galoppbommar före, och även där kändes han jättebra, dock lite vinglig men det är bara att nöta vidare!

På eftermiddagen har jag varit på buggkurs, det är så sjukt roligt! och ändå har vi inte fått lära oss så mycket än! Superkul verkligen :)

Dags att sova nu så jag vaknar imorgon.
godnatt på er!
peace.





bilder från dagen.
Videon i tidigare inlägget är från dagens studs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0