Nov. 21, 2013

Haft en bra dag, eller ja, eftermiddag. Helt okej på jobbet. Klippte en ko "TjockaTjorven", tog en halvtimme!!! Brukar ta max 10 minuter per ko annars. Men hon har så mycket löst skinn så man måste liksom spänna ut det när man klipper.. Haha.
Efter jobbet åkte jag hem och bytte om och tog sedan cykeln till stallet.

Longerade min fina på banan, sen körde vi lite follow up, utan nå grimskaft! Sen lekte vi lite följa john, travade, backade, sprang över bommar, slalom och busade lite. Så skönt att kunna ha honom helt lös och han följer mig som en skugga! Så nöjd med honom idag.

Sen var det Lappens tur att bli av med mammutfluffet, shit vad päls han hade! Man kunde nästan göra en helt ny shetlandsponny av pälsen som togs bort. Det tog mig nästan 2h att klippa. Han var så fruktansvärt kittlig på vissa ställen så var tvungen att ta det lite lugnt. Så nu hoppas jag att nakenfisen är pigg och på hugget imorgon när vi ska köra intervaller!
Tror jag kom hem från stallet halv elva.. hehe.

Dags att sova, hundpromenad imorgonbitti med moster!
puss & godnatt!


snö på backen.. Okul tycker både jag & Balder....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0