markarbete.

Hade markarbete på schemat idag. så när jag kom till stallet konkande jag fram bommar och hinderstöd till en travövning som går ut på att hästen ska hitta balansen i varje steg och att ryttaren ska hitta balansen i hjälpgivande. Alltså balansen mellan hand ich skänkel.

Började med att skritta över bommarna. Balder är inte direkt rädd om sina ben så han rev dom två upphöjda bommarna första gången, sen gick det bra.

Lade även ut två bommar på diagonalen så jag kunde trava över dom i uppvärmningen.
Balder skötte sig över förväntan!
Lyfte ordentligt på fötterna när vi kom på bommarna, rev en gång, den tar jag på mig för jag lät honom gå på lite fortare och längre kliv än vad som går.

Men överlag är jag nöjd med honom idag! :)









min stjärna ★


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0