lycka.

igår var nog den bästa dagen på väldigt länge! Allt funkade på jobbet, kossorna var snälla, chefen var glad och allt bara flöt.
Blev hämtad av morbror Fredrik, hem och åt lite hemmagjord pizza, packade på mig kläder och tog sparken mot stallet.

Fick gå dom sista 200m till hagen i djupsnö, hello mjölksyra! Sen jaga häst och sen till stallet. Han var så galet gosig igår, det händer inte ofta att han står och halvsover på gången när mab gör iordning honom. Sen skulle han såklart pussas och bara gulla lite. Red en sväng på ridbanan, gjorde inget avancerat, bara det vanliga typ skänkelvikningar, öppna/sluta, lite ställa in/ut på volt & framdelsvändnigar.
Både Balder och jag är så stela i högersidan så det är sjukt. det är väl mest jag iofs som förstör.... Men jag gör dessa övningar så han ska lossna lite i bogen då han gärna skjuter ut den när han går på en volt inåtställd...
men nu ska det bli ordning på torpet igen!

Ska börja göra veckoplaneringar igen och försöka följa dom så gott min kropp pallar med, då är vi nog i form ganska snart igen!

En veckoplanering åt mig & en åt hästen, låter som en bra plan! :)

Nu ska jag försöka sova så jag orkar avsluta arbetsveckan med flaggan i topp!

puss & godnatt!



plutten som 1års hingst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0