Feb. 25, 2013

två fantastiska dagar är nu till ända. Gårdagen bjöd på superfint väder, pigg och glad häst & solen gav mig så mycket energi! Så underbart.
Körde ju ett travpass igår med Balder. Travade med tempoväxlingar ca 8km i sträck, skulle kunnat fortsätta hur långt som helst om det inte varit för att hästen varit typ död. haha.
Pulsade i djupsnö ca 200meter på slutet, sen släpade Balder hovarna efter sig! Första gången någonsin som jag ridit slut på honom!
Väl i stallet blev det lite pyssel och en liten promenad med ylletäcket på eftersom han var dyngblöt av svett. Gjorde det vanliga sen hem.
Åkte till mamma och åt middag och umgicks på kvällen.
Idag ringde klockan vid åtta, jag vaknade superpigg!
Drog till stallet, red ett lösgörande barbackapass på ridbanan så B Skulle slippa träningsvärk.. Han var kalasfin!

När jag ridit klart var det dags för nästa häst att motioneras! Nu var det lilla Lappens tur :) drog ut och körde i ca en timme. Lappen var piggelin idag! Börjar nästan bli lite småkär i honom! Gullpojken.

efter stallet var det jobb. inte så mycket att säga om det.

nu ligger jag död i sängen och ska sova.

Imorgon är en ny, fantastisk dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0