Aug. 21, 2013

Igår var en såndär skön dag. Jag sov så skönt och djupt att jag inte ens vaknade på morgonen när familjen var upp och åkte.
klev ur sängen vid tiodraget, hur skönt som helst!
Rebecca kom och vi tog det lugnt ett tag. Vid två åkte jag mot jobbet.

Gjorde det vanliga på jobbet, men precis när jag släppt ut korna efter mjölkning var det en kviga som började kalva! Lät henne sköta det själv så hon lär sig, men hon fick inga värkar så hon låg bara där.
Så tog kalvningskedjorna och hjälpte henne att få ut kalven.
It's a little baby boy!

Cyklade hem och åt middag, drog till stallet och gick på promenad med Balder, Rosa & Rebecca. Sen vart det lite spänning!
Var en bil som parkerade vid lösdriften lite längre bort, och hur normalt är det halv elva på kvällen liksom?! Vi var rädd att det var någon som skulle göra illa hästarna eller nått! Så ringde Rebeccas mamma för jag vågade inte cykla förbi där. Så snälla Camilla körde hem mig :)

när jag kom hem så blev det sängen nästan på en gång.

Nu sitter jag på gävle sjukhus och väntar på moster och kusin som är på sjukgymnastik. Skitspännande.....

peace.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0