stalldag!

Idag blev det en heldag i stallet! Eller ah, nästan iaf. Kom dit runt ett undefär och var hemma halv sju. Nu är jag trött och hungrig.
Började med att rykta hästen, sen blev det tårta igen. Denna gång marängtårta! GOOOOOTTIT!
När la tårt var slut så skulle jag & Amanda ut och köra Brolle. Gick jättebra överlag, han hota med att sparka och stegra när vi vände hemåt.. Så jag klev ur och gick bredvis så han fick lugna sig en stund.
Tillbaka till stallet och skulle longera balder, men då markerade han på höger fram ben!!!!! så less! Kände ch klämde, böjde och kolla, han reagerade inte nånstan s, var inte varm eller nånting.. Så in med hästen, ge mat och ut i hagen..  Vet inte vad som är fel, om han har blivit sparkad eller något, eller om en hovböld är på g.. Får hoppas han blir bättre snart, annars läre jag väl ringa veterinären...
Nu ska jag äta klart min improviserade mat & sen gå ut och dö i sängen.. Lunch/middag för dagen blev spagetti med kantarell -& baconsås. Dock var gårdagens kycklingsallad bra nog mycket godare!






Hade hagmys med bästa pruppen idag <3 Underbara kräk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0