Heldag i stallet.

Var ju sjukskriven idag eftersom jag stukade handleden rejält igår då jag åkte efter en kviga... Så vart hemma idag från jobbet. Funderar på att vara hemma imorgon oxå eftersom jag fortfarande får sjukt on när jag böjer handen....
Men som sagt, vaknade iaf runt halv nio idag, låg och gosade med thomas till runt halv elva, då klev jag upp och vandrade iväg till stallet. Blev lite "stallhäng" med några medans Sofies häst klipptes. Tog en stund att få in B från hagen då han hade fullt upp att kolla runt då dom bytt hage idag. Men efter en stund gick det ch han fick gå in till sin box och äta lite sen vart det promenad! 
Haha, vart världens kaos när jag gick förbi en hage som det går runt ett tjugotal islandshästar i. Alla islänningarna började galoppera runt och fram til stängslet så B vart helt till sig och skullesåklart visa upp sig som en dåre! Sen visade det sig att det var två personer i hagen hos isisarna som skulle hämta hästar, men dom bara galopperade runt så dom fick inte tag på dom, så jag vände med Balder så dom skulle lugna ner sig.. 
Väl i stallet insåg jag att Balders vintertäcke inte skulle gå att rädda, så fick med mig sofie att först gå hem med rosa, hämta thomas, ta bussen till köpis och hööks, köpa nytt vintertäcke, ny grimma + grimskaft, sen tillbaka till stallet..
Fixade lite med prins, sen kunde jag inte hålla mig från att hoppa upp på hans mysiga rygg en stund! Han stod så snällt på gången så :) Släppte sedan ut i agen och mockade plus gav hästarna nytt vatten... Eller ah, Thomas gjorde det 

Sen gick vi den kyliga promenaden hem igen.

Lagat mat, duschat & nu sitter jag här i soffan, ska snart dra hit pojken och mysa ner  mig till filmen Juno!

Peace.












världens bästa häst, jag älskar dig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0