mardrömmar?

i sex nätter i rad har jag drömt att jag dött.
Känslan när jag bara kan släppa taget om livet känns så obehagligt underbar!
drömmer att jag dör på olika sätt varje natt, men den dröm som jag kommer ihåg mest är när jag drukna. Allt var så tyst och fridfullt.
Konstigt ändå att jag hinner drömma när jag inte ens sover två timmar i sträck?
För två år sedan fick jag en bok av mamma, den handlar om att tyda sina drömmar. Jag tror jag måste läsa den nu! Jag vill veta vad det kan betyda att jag drömmer om min död hela tiden.
sökte lite på google, och dessa är några som plooppade upp!
Död
Vem dör? Vad dör? Om du dör i drömmen – vilken sida av dig dör? Ditt starka friska jag eller en gammal attityd som är uttjänad? Om en person dör/dödas i din dröm, fråga dig vilka egenskaper den personen har. Dessa egenskaper dör bort från din personlighet. Barn som är döda i drömmen tyder på att ditt inre barn (frihet, bus och glädje eller sorg och personliga behov) inte får finnas i ditt liv. Död person under snön tolkas som nedfrusna gömda känslor. Pappa dör tolkas som att pappas röst i dig får dö för att du bättre ska höra din egen röst, din egen vilja.
Drunkning:
Den som drömmer att han själv eller någon annan drunknar kommer att få tur med det mesta och klara sig helskinnad genom många problem. Har du en hjärtevän betyder drömmen att denna har ett jämnt humör och gärna vill bli gift med dig. För en sjöman förebådar drömmen en lång och mycket givande resa.


Döden:
Om du drömmer att du är död ska du snart bli gift och du kommer att lyckas med nästan allt du företar dig. För en redan gift person varslar denna dröm om många lydiga barn, som kommer att bli till glädje för sina föräldrar. Drömmer du att du ser någon annan ligga död betyder det att dina vänner kommer att vända sig emot dig. Om du är förälskad ska din hjärtevän bedra dig. Den som drömmer att han ser en död vän får snart höra ifrån en person som han inte träffat på länge.


Det är så svårt att veta hur man ska tolka allt. Det står så mycket olika på alla ställen. Men ja, jag ska läsa boken jag fick av mamma och se om jag får några bättre svar ifrån den! 




Aja, nog om dessa drömmar nu. Snart kommer min älskade pojkvän hit! Då blir det nog stallet en sväng, sen ska mormor  bjuda oss på mat på ikea! ehehe. Eller så blir det ikea först och stallet sen? hmm.. sånt som märks.
yääyää, nu ska jag henga tvetten! såläså.
peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0