Vi lever alla i en gul ubåt!

om ni inte visste det liksom!
Kan börja berätta om gårdagen.
Skulle rida på långtur med Madde & Malwin, jag och Balder gick från stallet runt ett, gick en bit då jag har haft ont i ryggen så jag blev lite mjuk, sen satt jag upp efter en kvart kanske. Red dig vi skulle mötas, men Madde var sen så red till hennes stall och mötte henne där!

Det var första gången hästarna träffades men det gick superbra, Balder var lite spänd i början men det gick över fort :) Balder är ju ganska osäker i sig själv men ändå väldigt bestämt och "hård i skallen", så Malwin fick gå först så vi skulle slippa stegringar och sånt tjafs. Gick förbi en massa läskiga saker, såsom transporter, tröskor, barnvagnar, gubbar på stege, golfande gubbar, stora blomlådor & tog oss även över en träbro och  igenom en ganska trång tunnel! Hästarna var superduktiga! Visst var dom spända men dom löste det mesta, det som Balder var rädd för fixade Malwin och då vågade även Balder, och det som Malwin tyckte var obehagligt fixade Balder :p När vi väl kom till MAckmyra där vi skulle bada ville inte hästarna gå i först... Malwin badade hovarna och mulen, jag hoppade av Balder och plaskade ut i vattnet så jag hade vatten upp till knäna! Balder gick glatt efter och började skvätta med benen och körde ner mulen och plaskade runt, min gullprins ♥ Sen tog jag mina blöta fötter och ben och hoppade upp igen! :) Hästarna var jäääättteduktiga påvägen hem, avslappnade och lugna. Vi skrittade mest men det blev även en lite sväng trav, men jag och Balder travade mer när vi hade lämnat Madde och Malwin.

När vi kom hem runt fem så var han DÖDSTRÖTT & svettig, och jag hade sjukt ont i rumpan efter den hemska bomlösa sadeln! Men spolade benen i kall vatten eftersom vi hade gått på mycket asfalt och hårda grusvägar, sen fick han gå ut i hagen igen :)
Pappa kom och hämta då jag verkligen inte orkade cykla dom fem km hem. Tog en varmvarmvarm dusch när jag kom hem, typ hur skönt som helst. Rumpan ömmar lite idag med vi hade trevligt på ridturen, mycket prat om allt mellan himmel och jord! :)

Idag har jag bara varit barnvakt åt mina kusiner. Vi har varit ute i skogen och plockat svamp och blåbär. Rosa fick även träna lite sök! :) hon är duktig min fina pärla ♥ Var iväg och pussade en sväng på balder innan jag åkte hem, nu ska jag bara äta klart mina popcorn sen ska jag sova! Haft migrän typ hela dagen..
Och imorgon händer det något efterlängtat!!! JAG SKA UMGÅS MED MIN FRU SOM VARIT IFRÅN MIG I EVIGHETER! WOOPWOOP.
Slänger in lite bilder från både igår och idag.
lite lätt fuktig om fötterna efter det där!
mina små kusiner :)
nu är popcornen snart slut, så ska strax ta min hund & veronica maggio i lurarna på en kvällspromenad och sen godnatt! 

//alexandrabastemark

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0