blogg var det ja...

har inte haft något att skriva om eftersom jag inte gör något om dagarna... Men jaa, jag har väl inte gjort så mycket sen sist.
I lördags var det hundutställning i Högbo Bruk, ställde dock ingen av mina egna, var bara med och visade två andra hundar. Det gick väl hyffsat bra, men den domaren tänker jag då aldrigställa för en gång till, jävla kioskmongo! Nej, men jag var där i typ tio timmar, skapligt trött när jag kom hem. Men det var en trevlig dag, träffade på många bekanta och tittade på mycket fina hundar :)

Sen söndagen gick åt till att vara hundvakt och städa! Huset ser verkligen ut som ett bombnedslag!! Men nu är toan fin och vardagsrummet oxå, nu är det bara fem rum kvar! Kan man annat än att äska stora hus? Nej, egentligen inte, men i detta fall så vette tusan... Så sjukt med saker och damm överallt! Aja, igår var oxå en städdag, åkte iväg till hästarna och fixade dom sen hem och städa igen!


Idag vaknade jag runt tio, vaknade och var glad och lite taggad, skulle nämligen rida lektion för min mamma idag! :)
Mamma kom vid halv elva, drog till stallet och hämtade in en extremt lerig häst.. Men borstade och fixade, sen provade vi en hoppsadel på honom, den låg väl helt okej! sen på med barbackapadden för vill inte störa hans pälssättning allt för mycket nu när han börjat sätta vinterpälsen. 
Gick ut i paddocken och började skritta, tränade på av- och igångsättningar, sen samma i trav, men på långa tyglar.. Gick helt okej, Balder blev dock väldigt taggad!
Kortade upp tyglarna och fortsatte träna på samma sak, då på en volt. Ställa inåt och utåt för att mjukna upp, sen var det det där med högergalopp ja.... Hästen flög hit och dit, upp och ner och försökte verkligen kasta av mig!! Men öronen framåt hela tiden så han har ju inte ont, tror mest han tycker det är lite jobbigt ;) men han slutade efetr några varv när han insåg att han inte fick av mig, efter det gick han som en KLOCKA! eller ja, för det mesta! Men både jag och hästen har verkligen fårr oss ett pass idag, vi var nog lika slut båda två efteråt! Mamma tyckte han gjorde fina sidvärtesrörelser och framdelsvändningar, så det var kul att höra! :)

gammal bild...

Imorgon blir det nog bara en promenad, jag kommer nog inte kunna röra mig imorgon då jag redan har träningsvärk! Men så det ska vara :)


Nu ska jag dra igång New Moon då jag somnade till den igår, sen om jag orkar blir det även Eclipse! Mmmmhm, Edward Cullen är ju bara för läcker!
Aja, tack för mig!

//alexandrabastemark

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0