Woopidooopi!

Har nyss kommit hem från hoppträning för mamma!
Jag är supernöjd, och hästen oxå!
Dock hade jag sämsta skorna på mig då mamma glömde mina skor när hon hämtade mina ridkläder... Så fick ha mina leopardmönstrade stövlar utan stålhätta och med platt sula.. Foten gled ur ganska mycket...

Började med att värma upp på lite volt- och slalomövningar. Han har ju väldigt lätt för att skjuta ut bogen och "gå av" i nacken när man rider på volt. Så nu fick jag jobba mycket med skänklarna och han lossnade tillslut och jobbade rätt! HAn känns helt sagolik att rida när han jobbar rätt. Fick även kommentaren: Du rider bra mycket bättre barbacka än med sadel!... JAPP! Jag hatar sadlar. haha. Menmen, kan inte rida barbacka jämt heller.

Sen hoppade jag fram på ett räcke på ca 50cm, gick sådär, sen blev det räcke, ca 10 galoppsprång och sen en oxer på ca 70cm med staket under. Men vart ett stopp på oxern första gången, han tog ett jättemysko skutt över och landade som en kråka, vilken resulterade att jag fick en väldigt öm näsa! haha. Men sen forstatte vi jobba på den linjen tills det gick bra, behövdes inte göras om så många gånger. Sen lade vi till en grind att börja med, sen skulle jag hoppa den linjen igen. Gick bra, han bockade och busade mellan räcke och oxer, av ren lycka! Han älskar verkligen att hoppa! Sen blev det grinden och ett räcke på ca 80cm, gick kanon. Travade av, ville få honom lång och låg i formen, gav honom helt långa tyglar och hästen jobbade på med bakkärra och rygg som tusan! kändes kalas! Min finaste prins är så duktig ♥
Slänger in lite bilder
Men dom är tagna från filmerna, så dom är lite halvdåliga!!
buuuus!
haha.
ännu mera bus!
haha, hatar att jag har världens svankrygg!!
yeesyees, nu ska jag ta en dusch, och imorgon åker jag upp till järvsö för att söka jobb i järvsöbacken. Wooop..
Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0