Vilken dag!!

detta har då varit en väldigt blandad dag!

Vaknade idag runt TOLV (!) och gick ut en sväng med hundarna. Gick in och åt lite frukost och sen for jag iväg till hästen. Men påväg dig så vare nånting som hände med moppen. Det small till och sen så körde den liksom på sniskan.. Tänkte först att jag hade fått världens jävla punktering, men så var inte fallet. Så körde till stallet, och hoppade av för att kolla lite noggrannare. Såg att hjulaxen hade gått av. Skitkul tänkte jag och orkade verkligen inte bry mig om det för stunden.
Tog in min dammtuss till häst och borstade av och tog barbackapaden och tränset sen skrittade vi ut på en supermysig och välbehövlig skrittur. Klättrade ganska mycket och gick lite slalom mellan träden, ställde inga krav på honom idag. Båda njöt fullt ut i stort sett hela tiden, örutom när det kom en schäfer och skällde och hålla på. Balder blev lite lätt arg och stegrade sig och slog sedan ner framhovarna precis framför hunden som sprang iväg med svansen mellan benen till sin husse som stog och ropade på den.. Irriterad man blir på sånt. Men eftersom hästen inte brydde sig något om incidenten så släppte även jag den och vi fortsatte på våran mysiga tur på en massa mysiga stigar :) Världens bästa hääästie ♥
Det är såna här dagar man kommer ihåg varför man håller på med hästar! Har inte tyckt att det varit nå kul att rida ut med tanke på hur han brukar vara, stegra och vända hemåt och bara hålla på sådär, då är det skönt med en sån här dag när man skulle kunna rida hur långt som helst! Men kommer verkligen leva länge på den här ridturen! Musik i öronen och en avslappnad häst som frustar av ren njutning. UNDERBART! ♥
synd att mulen är bortklippt på prins, men skitsamma, jag älskar honom ändå ♥
(Båda bilderna är från i somras....)
Sen när vi kom tillbaka till stallet och båda ar nöjda så fick han sin mat sen ut i hagen där eftermiddagshöet väntade. Jag gick och kollade närmare på moppen, och konstaterade att det inte bara var hjulaxeln som pajat, det var även en massa skruvar som satt löst så hela motorn och allt hängde! Toppen! Ringde till mamma och frågade om hon hade lust att hämta mig och så snäll som hon är så gjorde hon det! Sjutsade mig först till köpis så jag kude handla så lillebror skulle få någon middag och frukost imorgon. Sen svängde vi förbi hans dags och hämtade upp honom. Han vart väldigt besviken när jag sa att moppen var trasig så vi skulle åka bil.. Me man kan inte alltid få som man vill! ;)
Har nu ätit och spelat lite spel, nu ligger Ludwig och kikar på Happy Feet. Jag ska snart göra honom sällskap. Sen ska Ludde läggas och jag ska ta en varm dusch och sen ska även jag gå på dejt med John Blund.
såatteee, ha en trevlig kväll typ! :)


peace.
texten ser ut som en ihoptryck bajskorv, men det går inte att ändra! äckelsaker!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0