blandad dag.

Nu vare sådär längesen igen! Men har inte haft varken lust eller ork att blogga!
men kul att se att ni fortfarande kollar in! :)

Denna dag har det varit både bra och dålig!
Började med att klockan ringde 8.00! lite tidigt för min smak men skulle med Madde in till atg-kliniken och röntga Malwin. Åkte till stallet i stackbo så jag var där till ungefär 9. Började lasta runt kvart över, inte direkt Malwins favoritsyssla, så vi tog det lungt eftersom vi hade en massa tid på oss. Det gick inte att bara gå rätt in, så det slutade med att vi använde rep bakom rumpan på honom, då gick han så snällt så! :) När vi väl kom in till Gävle Travet så fick jag och Madde börja med att hjälpa en dam att fånga in en okänd, lös häst. Det gick snabbt och smärtfritt.
Sen var det dags för Malwin. Han fick sitt lugnande, helt onödigt egentligen med tanke på hur cool den hästen är i dom flesta situationer, men det är alltd bra ifallatt! Hovslagen drog av ena skon och jag & Madde fick nästan lyfta in Malwin i rötgensalen! Haha, han ville inte riktigt gå då han inte hade sådan bra balans ;) Men han var suuuperduktig! Maskinen skulle nog skrämma slag på Balder, men Malwin stog så snällt så.
Fick inte det resultat vi ville ha ev veterinären, inte så roligt! Får se vad Maddes andra vet säger efter att ha sett hans röntgenplåtar. Hoppas på det bästa!!
Sen åkte vi hem när han var "nykter" igen. Gick bra att lasta då vi använde repen på en gång . Väl hemma bjöd Maddes mamma Siw på fika/frukost. Satt inte helt fel.
Sen hem och byta lite kläder och fara till köpis för att träffa Theres! Var inte där så länge, en timme eller så :)
Åkte hem igen och åt middag, sen till hästen, han börja mörkna innan jag kom dit, så det var mörkt när vi var klara för att gå! Skrittade ut en sväng i mörkret, lite dumt kanske eftersom båda är mörkrädda, haha. Men det gick bra, han var så duktig min prins ♥ Blev riktigt glad över denna skrittur! Vem behöver terapi när man kan skritta ut och njuta av tystnaden och gå igenom en massa saker med världens mysigaste häst? Inte jag iaf!
Aja, slänger in lite bilder, från den gågna veckan och idag, sen ska jag fortsätta glutta på serien Awkward! Hur skön som helst!!! haha.


Peace.
Jag & Malwin idag.
typ kolsvart när vi red ut idag!!
sååå därför drog vi på en massa reflexer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0