TrÖtTmÖsSa!

Alltså haha. Märks att man inte är van att jobba. Har jobbat i fyra timmar på förmiddagen och är dödsjävlatrött! Men så sov jag ju knappt något inatt heller såatte, mycket av tröttheten beror på på det. Men klev iaf upp strax efter fem, gick ut en sväng med hunden åt frukost och sen åkte jag till mitt nya JOBB! Så härligt att kunna säga att jag har ett jobb, muahaha.
Men iaf, så började jag med att skrapa, sen mjölka, skrapa, ströa, en lätt frukost, fixa ungdjuren och ströa åt dom och hämta mer strö. Så fick sluta runt tio idag. Åkte till pappa och tokslockna i fotöljen, hade tydligen snarkat oxå! haha, det gör jag bara när jag är riktigtriktigt trött eller sjuk. Men ah, vakna när pappa tog sig ett fotbad och åt en bit kladdkaka med mandelbitar i, satt finfint!
Åkte sen till min buse till häst! Han fick stå idag eftersom jag fick så ont i nacken efter igår... Haha, han är ju för störtskön ibland! Idag ville han leka kurragömma i hagen. Han är ju så rolig, vi busar med varandra, men det är inte så att han buffar och håller på, utan han håller sig en bit ifrån och tar det ganska försiktigt och är väldigt rädd om vart jag är så han inte gör illa mig. Sen ville han leka ju som sagt leka kurragömma, så han drog lite lätt i mitt hår sen galopperade han iväg och ställde sig i vindskyddet. Jag smög mig runt och sen så kikade jag in på honom. Han skriade till och ställde sig på bakbenen. Så jag sprang iväg och ställde mig bakom en stor tall. Ser så roligt ut när han går och letar efter mig, för han går med huvudet lågt och går sakta och försiktigt. Sen går han runt nästan alla träd och kollar vart jag är. När han hittar mig så ställer han sig på bakbenen och sen springer han iväg och gömmer sog igen! haha, han är för goo!

Nu ska jag dra ihop lite mat och sen sätta mig och göra absolut ingenting, ska sova tidigt idag!

Kanske skriver mer sen.
Peace.
redo för ett pass med b-rudarna!
kosssa!
♥♥
damp!
helan & halvan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0