sjuk igen....

härlig överasskning man fick imorse, klen, hängig och öm i kroppen. Täcket var dyngblött av svett men samtidigt hade jag gåshus över hela kroppen. Tog tempen och jajjemän, 40,2 i feber! löveli, fast nääe. Drog på mig bajskläderna och åkte till jobbet. Allt gick lite långsamt idag, men det vart klart i ganska god tid ändå. Gjorde allt som skule göras, sen var det bara att börja rykta kor då det skulle komma en massa KINESER och kolla lagården och marken och allt. Så jag ryktade och avbytaren klippte några lutvpösar. Fick avbryta mitt i ryktandet och hjälpa en kviga att få ut kalven. En enorm liten tjurkalv, tyckte synd om kossan för kalven var så sjukt stor! aja, efter jag hade ryktat körde jag ner några kärror halm till gamla lagårn, sen åkte jag hem!
Har inte varit til poppon på flera dagar, så imorgon ska jag åka dit och kanske skritta ut en liten sväng om kroppen tillåter.
Pratade lite med chefen idag, kanske får gå upp på heltid efter nyår, hans bror är inte intresserad av lagårn utan vill bara köra i skogen, men får se hur det blir, det blir nog iaf 75%.
När jag kom hem idag så knapra jag i mig värktabletter, åt frukost och sen sov jag i fyra timmar. Med alvedon i kroppen så ligger febern på 39,6 grader, inte asnajs direkt.... Men ska strax sova så jag orkar jobba imorgon!
så nu äre tack och godnatt och hoppas att febern försvinner!
Peace.
jag vill ha sommar & värme! Blir ju bara sorgligt deprimerad av denna äckliga årstid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0