poppapopcornienskål!

joråsåatte, ah! Då har även denna dag gått! Klev upp runt halv sex imorse, men det var la jäla trögt att komma upp! Och att nacken gör megaont gjorde inte saken bättre.. Meeene, tog mig upp och drog på mig bajskläderna och sen åkte jag. Kom dit tidigare idag igen så jag började skrapa och fixa mjölkrummet. Fick mjölka nästa själv idag, chefen tog spannkorna så tog jag resten! :) Gick toppen och ganska fort. Sen in på frukost/värmning och sen vare bara att börja flytta kalvar! Så roligt att se att dom först smyger fram, sen exploderar dom och börjar hoppa omkring och dampa så fort dom kommer ut! haha.

När kalvarna var flyttade så skulle vi flytta ner ungkvigorna till gamla lagårn, vilket resulterade i en redigan spark på knäskålen! Men den bjöd jag på! Efter att dom var flyttad var det några större kalvar som skulle upp till lagårn! Jisses vilket flyttande hit & dit! haha.
mossakuu!
efter jag jobbat klart så åkte jag hem och hälsade på farmor och hälsade på en sväng. Satt kvar där ett tag och sen åkte jag till tha horzee!
Var meningen att jag skulle longera, men han såg så varm och skön ut så jag hoppade upp och red istället, skulle trava lite på en åttvolt, men smack sare så låg både jag och hästen på backen. Stackars klumpskalle hade halkat och tappat balansen. Men upp på benen igen, jag lät honom trava lös en sväng, han markerade lite på vänster bak, men gick över efter en stund. Tog in, gav mat, packade påsar, släppte ut, mööös i hagen, gav efermiddags hö och sen  åkte jag hem!
Åt mat och sen så har jag legat i soffan med min farbannade nacke!
Ska strax sova, ska ju upp vid halv sex imorgon och fortsätta mjölka kossor! Tror att det är provmjölkning imorgon.... Blööh.
Aja, gnaaaaajt.
peace.

Kommentarer
Postat av: S

låter grymt!:D

2011-11-16 @ 23:27:21
URL: http://tolta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0