Kall men mys dag!

Har tillbringat min dag med en mycket bra och nära vän, nämligen Madde! :) Började i hennes stall, det var meningen att jag skulle rida Pegasz, men vi upptäckte ganska snart att han är halt! Madde har tyckt att han kännts knackig ända sen hon fick honom, även när hon provred.. Så får se hur hon gör om hon skickar tillbaka honom till grällsta eller inte..
Aja, vi fixade klart där och sen åkte vi till Balder.
Det var ju Madde som skulle rida honom idag, och jag tycker hon gjorde det riktigt bra! Hon har ju bara ridit honom en gång förr, så det var ju superkul! :) Han är ju inte den lättaste att hitta knapparna på min prins.. Madde fick ont av honom men inte slutade hon för det e, hon tog även några skutt över ett litet hinder. Balder släpper ju riktigt fint när han får hoppa lite, men han har svårt för höger. Sen skrittade vi ut en sväng, eller ja, jag gick och madde red! Fixade allt i stallet, packade påsar, körde madde på kärran och fyllde vatten. Prins fick även täcke på sig efter ridturen då han blev lite svettig.
Det börjar ju bli kallt om nätterna oxå och han får ju inte så mycket päls såatte, han tycker det är lte mys med täcke :)

Sen åkte vi och lämnade maddes skor och sen skjutsade jag henne till bussen.  Sen åkte jag den otroligt iskalla vägen hem! Fyyyyfan va kallt detvar! Måste verkligen ta tag i det där förbannade jävla körkortet.. Blööh. Har ju pengar och allt till det, är bara så jävla lat & feg så har inte gjort något utav det. Men nu läre det bli ändring!

Ska även ta med Mädds imorgon och åka och kika på ett jobb i valbo :) hoppashoppashoppas!! Halvtid bara, men det är ju bättre än inget! :D Har ju saknar kossorna så mycket, så får jag det här jobbet så blir jag nog en av världens lyckligaste! :)
aja, nu ska jag fortsätta kolla på film, sen sova! 

Gnaaajt.
Peace.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0