ingen bra dag.

Riktigt sugig dag faktiskt! Har varit på halvdåligt humör hela dagen och att kossorna hade en urusel dom med gjorde inte saken bättre. Förmiddagen rullade på som vanligt typ, sen hem och ligga på soikmattan då ryggen är ur funktion typ. Sen tillbaka till jobbet för pass nummer två.  Fixade klart i gamla lagårn sen upp och utfodra korna. Gick ju som det gick.. Började tvätta juver och märkte då att det var en som inte låsts fast när dom fick mat, så chefen skulle öppna så hon kunde sticka in huvudet men då backade alla andra idioter ut i stället, och då var det bara att försöka få 24 kor att börja äta igen.. Tog sin lilla stunde, sen gav vi upp, tre kor var fortfarande lösa, men ja. Sen hade nog korna blitt lite stressade av allt krångel och sånt så dom var riktigt jobbiga! När jag skulle tvätta juvret på en av dom flög hon upp med röver och kickade mig på käken, skapligt ont gjorde det, sen nästa idiot gjorde likadant fast träffade axel. Menmen, sen rullade allt på hyffsat.
Nyss kommit hem och ätit mat, pappa hade gjort potatis & lax, jag hatar fisk men det var faktiskt gott! :) kanske kommer växa upp även jag, hehe!
nu ska jag snart gå och lägga mig och sova tror jag, så kanske ryggen är bättre imorgon!
Ska plocka ihop lite ute i stugan först bara. Ska ju göra om därute i helgen och på söndag flyttar jag mina saker från jordåsen hit...
Känns skitjobbigt, har ju liksom bott där i 16 år! Men kanske dags att släppa taget nu...
aja, tråkigt och ett icke läsvärt inlägg men skitsamma.
peace.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Smulan, det blir så tomt dom två sista månaderna utan dej i grannhuset, snart är hela stället övergivet :( Men du får alltid kommma till mej, när du vill, fixar ett rum till dej, Rosa och Nancy!

2011-12-15 @ 22:32:47
URL: http://bounders.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0