Balder!

Kommer vara mycket Balder i bloggen, & hundarna såklar. Inte så mycket annat :)
Men kan ju berätta lite om Balder iaf!
Han är en Knabstrupper e: Faust av Elemlygaard, ue: Lurifax Safsdal.
Född 2001. Ca 165 i mkh. Kastrerades för två år sedan, inte ett dugg hingstig, förutom när brunsterna drar igång ;)
Trevlig i all hantering, dock lite bossig om han får chansen!
Så vi jobbar med NH och Parelli, tror att han tycker att det är lite drygt att jag är så envis och inte ger mig tills han lyssnar ;) hehe
Han är väldigt arbesvillig, men är väldigt styrd av vilket väder det är! Haha, regnar det så är han en riktig surgubbe som inte alls vill göra något annat än att bli borsad och pysslad med! Men när vädret är bra så är han en riktigt glad prick.
Mest dressyrriden av sin ägare, jag är ju ändå bara halvfodervärd änsålänge, men har blivit erbjuden att ta honom på foder eller köpa honom då han inte är trygg när man rider ut. Han är rädd för det mesta, men det som är värst är ändå hans otroliga rädsla för fåglar!
Han är inhoppad men inte så mycket mer än så, det var därför jag blev fodervärd, för ägaren ville ha hjälp med utbildningen på den fronten, men enligt henne har han blivit annorlunda. Hon säger att han har hittat sin människa som han trivs bäst med; Mig. Och det känns ju jättekul att höra det! :) Men ju bättre det går för mig och Balder, ju sämre går det för dom :/ det är ju både positivt och negativt!
Han är allt till 100%, oavsett! Är han glad så är han det till 100%, är han sur så är han det till 100% osv. Men han är för det mesta glad och positiv.
Trodde inte jag skulle kunna släppa in en häst så nära inpå efter att Unica gick bort, men Balder lyckades få mitt hjärta att smälta! ♥ Han är min prickiga prins och jag hoppas att det kommer bli han och jag på riktigt snart!
oj, blev visst en bildbomb! hehe.
//alexandrabastemark

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0